Być może już niedługo, gdy zepsuje się nam pralka, części, którymi ją naprawimy, będą pochodzić z drukarki 3D. Amerykański producent sprzętów AGD i RTV – Whirlpool, wszedł we współpracę z singapurską firmą Spare Parts 3D. Celem projektu jest zdigitalizowanie części zamiennych do produktów marki Whirlpool tak, aby można było je dostarczać klientom na miarę ich potrzeb.

Wszystko zaczęło się w roku 2017, gdy ruszył program pilotażowy. Spare Parts 3D przetestowało pod kątem potrzeb Whirlpoola różne technologie druku 3D. Trzy wybrane to FDM, SLA oraz MJF. Wykorzystują one takie materiały, jak ABS, ABS V0, PA12, oraz różne rodzaje żywic. Po pełnej walidacji, Spare Parts 3D są gotowi na produkcję pierwszych części zamiennych. Whirlpool nie jest pierwszym producentem, który zdecydował się na taki krok. Do klientów Spare Parts 3D zaliczają się między innymi Electrolux czy DNV GL.

Mały popyt, a zarazem duże zapotrzebowanie

Jednym z głównych powodów stojących za zwróceniem się w stronę druku 3D przy produkcji części zamiennych jest bardzo nieprzewidywalny popyt. Ilość potencjalnych części zamiennych do wszystkich produktów Whirlpool jest ogromna, a jednocześnie popyt na każdą konkretną część będzie stosunkowo niewielki. Jednak, przy sprzętach RTV i AGD dostęp do części zamiennych jest niezbędny. Technologie addytywne wydają się rozwiązaniem skrojonym na miarę. Dotychczas, producent borykał się z problemem utrzymywania stanu magazynowego części, które być może nigdy nie zostaną użyte. Aby przeprowadzać tę operację świadomie, musiał próbować przewidzieć potencjalny popyt. Dziś, wystarczy utrzymywać wirtualny katalog wszystkich dostępnych części i produkować niewielkie ilości odpowiadające aktualnemu zapotrzebowaniu klientów.

Part-37-1030x773

– Spare Parts 3D dało mi pragmatyczny pogląd na wykorzystanie druku 3D w naszej firmie – mówi Franco Secchi, wiceprezydent działu Consumer Services and Quality firmy Whirlpool. – Wiem, że w tej technologii nie będziemy produkować dużych partii, jednak ma ona ogromną wartość, jeśli chodzi o rozwiązanie problemu krótkiej żywotności produktów i niedoboru części, wynikającego z popytu na niewielką ilość.

>>> W służbie historii, czyli jak druk 3D może nam pomóc zachować przeszłość

Lepsza jakość obsługi klienta

Włączenie druku 3D w łańcuch produkcyjny może mieć ogromny wpływ na obsługę klienta. Whirlpool nie będzie zmuszony utrzymywać dużych stanów magazynowych części zamiennych do swoich urządzeń. Jeśli pojawi się zapotrzebowanie na daną część, Spare Parts 3D będzie w stanie ją wydrukować i wysłać bezpośrednio do klienta.

Pierwszym produktem, który przeszedł wszystkie wewnętrzne testy jakościowe i został wysłany do klientów, jest guzik stworzony z PA12 z wykorzystaniem technologii MJF. Kolejnym celem jest poszerzenie katalogu dostępnych części poza obecne 150 produktów. Dodatkowo, Spare Parts 3D planuje start własnej platformy “Digipart”, która ma pomóc ich partnerom w obliczaniu możliwych oszczędności wynikających z użycia druku 3D.

Zobacz też: Drukowane podwozie supersamochodu od Divergent3D na Formnext 2018 [WIDEO]

Źródło:
www.3dprintingindustry.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
You need to agree with the terms to proceed

Menu